MENU
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: Павло, ostapiw 
Форум » Форум ЄХБ м. Долини » Обговорення на основі Писань » Що Біблія говорить про Великдень, Пасху? (Що Біблія говорить про ново завітню пасху, і її історію)
Що Біблія говорить про Великдень, Пасху?
АндрійДата: Субота, 19.04.2014, 22:06 | Сообщение # 1
Логин: Андрій
Сообщений: 96
Репутация: 10010
Город: Вигода
Ранг: Генералиссимус
Offline
Що Біблія говорить про Великдень?
Великдень (з євр. "Проходження повз") в християнстві; також Воскресіння Христове – найдавніше християнське свято; найважливіше свято богослужебного року. Встановлений на честь воскресіння Ісуса Христа. В даний час його дата в кожен конкретний рік обчислюється за місячно-сонячним календарем (перехідне свято).
Що Біблія говорить про Великдень
Свято Великодня своїм корінням йде далеко в минуле єврейського народу – ті часи, коли вони перебували в єгипетському рабстві, Бог справив суд над Єгиптом і вивів Свій народ. Перед початку десятої кари над Єгиптом Господь дав повеління єврейському народу про свято Пасхи. Це був найбільший з старозавітних свят (Вих. 13:3-16; Втор. 16:1-8 – тут і далі вказані місця Писання). Закон Мойсея забороняв під час свята Пасхи вживати в їжу квасне (Вих. 13:3; 23:15), тому Пасха називалася також «святом Опрісноків» (Єз. 45:21; Ін. 12:1).
«І покликав Мойсей усіх старших [синів] Ізраїлевих і сказав їм: виберіть і візьміть собі дрібну худобину за родинами вашими, і заколіть пасху і візьміть в'язку ісопу й умочіть у кров, що в посудині, і доторкніться горішнього одвірка й двох одвірків бічних кров'ю, яка в посудині А ви, ніхто не вийдете з дверей дому свого аж до ранку. І перейде Господь ударити Єгипет, і побачить ту кров на одвірку і на обидва бокові одвірки, і обмине Господь ті двері, і не дасть згубникові ввійти до ваших домів для поразки (Вихід 12:21-23) ».
Цей рятівний, пасхальний агнець вважається в християнстві прообразом Ісуса Христа, а кров агнця на одвірках дверей була свідченням того, що чиясь життя віддане взамін живуть у цьому будинку.
«Отож, очистьте стару розчину, щоб стати вам новим тістом, бо ви прісні, бо наша Пасха, Христос, заколений за нас (1 Коринтянам 5:7)».
Свято Воскресіння Христового носить старозавітне назву «Пасха» не тільки тому, що Воскресіння Ісуса хронологічно збіглося з іудейської Великоднем, але, перш за все, через те, що порятунок євреїв від єгипетського рабства є для християн рообразом порятунку людей від рабства гріха і смерті.
Воскресіння Христове – суть християнської віри. «Якщо Христос не воскрес, то й проповідь наша марна, марна і віра ваша», – звертається до християн апостол Павло. Одного разу він проповідував в Афінах. Жителі міста, з давніх часів славилися своїм цікавістю до всього нового, здавалося, готові були слухати Павла … Він говорив їм про Єдиного Бога, про створення світу, про необхідність покаяння, про явище в світ Ісуса Христа.
Афіняни з цікавістю слухали апостола Павла до тих пір, поки він не почав говорити про воскресіння Ісуса Христа. Почувши про це неймовірному факті, вони стали розходитися, з сарказмом кинувши Павлу: «Ми послухаємо тебе наступного разу». Розповідь про воскресіння Ісуса Христа здався їм безглуздістю. Але в проповіді Павла головним було саме те, що Христос воскрес із мертвих! Христос переміг смерть. Своєю смертю і воскресінням Він привів до життя кожного, для кого подія, подія в похоронній печері, є фактом незаперечним і сприймається так близько, що стає фактом його власного воскресіння: «Якщо ми віруємо, що Ісус помер і воскрес, так і покійних через Ісуса Бог приведе з Ним! (1 Фес. 4:14).
Христос воскрес на другий день після іудейської Пасхи – свята, встановленого на честь визволення ізраїльського народу з єгипетського рабства. Воскресіння Христове стало новою Великоднем – радістю звільнення від рабства смерті. «Слово" Великдень ", – пише Амвросій Медіоланський, – означає" настання ". Названий же так це свято, урочисті зі свят, в старозавітній Церкві – в спогад результату синів Ізраїлевих з Єгипту і разом з тим позбавлення їх від рабства, а в Церкві новозавітної – в ознаменування того, що Сам Син Божий, через Воскресіння з мертвих, перейшов від світу цього до Отця Небесного, від землі на небо, звільнивши нас від вічної смерті і рабства ворогові, дарувавши нам "владу бути дітьми Божими" (Ів. 1:12) ».
Значення воскресіння Ісуса Христа для людства робить Великдень найзначнішим торжеством серед всіх інших свят – свято свят і торжество з торжеств. Ісус Христос переміг смерть, за трагедією смерті слід тріумф життя. Після Свого воскресіння Господь вітав усіх словом: «Радійте!». Смерті більше немає.
Цю радість апостоли сповістили світові. Цю радість вони назвали «Євангелієм» – благою звісткою про воскресіння Христа. Ця ж радість переповнює серце людини, коли він чує: «Христос воскрес!», І вона ж відгукується в ньому головними словами його життя: «Воістину воскрес!»
Передісторія святкування Великодня
Свята на честь воскресіння божества існували задовго до християнства. У переддень квітня в Давньому Єгипті влаштовувалися торжества на честь Осіріса. Недруги розтерзали мирно дрімав бога, а його дружина Ізіда по шматочках відновлювала покійного чоловіка.
Стародавні греки шанували богиню родючості Деметру. Свято вважався виключно жіночим, і чоловікам не дозволялося бути присутнім на урочистих зборах.
Стародавні слов'яни також святкували Великдень. Це торжество було найтіснішим чином пов'язано з початком весни і пробудженням всього живого. Скучили по теплу народ, з насолодою вшановував Цар-дівицю (іпостась Весни) і з нетерпінням чекав її злиття з самим Сонцем … При цьому не забували і спочилих предків – на зорі народ йшов на кладовищі і ділив з покійними традиційні наїдки.
Обряди свята були немудрі. Ними люди прагнули пробудити до життя все живе, орючи і зрошуючи водою землю. По закінченні урочистого заходу селянки і селяни поверталися додому. Там вони накривали столи, діставали великодні паски, розписані яйця і мед. Бенкет починався з битв на яйцях – нетреснувшее обіцяло виконання всіх бажань.
Коли закінчувалася трапеза, народ з відправлявся грати у всілякі ігри. Люди захоплено стрибали через багаття, водили хороводи, обливали один одного водою, грали в пальники та кеглі. Кеглі, до речі, були округлими, тому і цінувалася ця гра більше за інших.
У той період часу (як, втім, і тепер) яйце символізувало сонце, а також – навколишній світ, всередині якого таїться велика життєва сила.
Після хрещення Русі святкування Великодня не припинилося, незважаючи на те, що місце Цар-дівиці зайняло нове божество. Ритуали, традиції та звичаї святкування залишилися схожими …
Новозавітна християнська Пасха
В період встановлення християнської Пасхи звичаї доповнилися всенощної службою, а також – хресним ходом і, природно, – новим сенсом. Тепер Пасха ототожнювалася зі святом перемоги життя над смертю.
Перш новозавітна Пасха вважалася шануванням смерті Спасителя (тоді – приблизно в II столітті – чин святкування встановлювався християнською Церквою). Коли ж – в 325 році – відбувся перший Вселенський собор християнських церков, було вирішено відзначати православне свято пізніше єврейського. Також собор постановив, що Великдень неодмінно повинен святкуватися в перший недільний день, який слідував за першим повним місяцем після закінчення весняного рівнодення. Саме тому дата Пасхи вийшла «кочує». Щорічно пасхальний день випадає на різний час – з 22 березня по 25 квітня (за старим стилем).
Минуло ще багато часу, перш ніж (в V столітті) були впорядковані звичаї, обряди та великодні канони, а також – чітко розроблені правила святкування Великого Дня.
Джерела та додаткова інформація:
  • ru.wikipedia.org – визначення Пасхи;
  • gotovim.ru – Великдень: історія, традиції, ритуали;
  • lita.ru – про історію святкування Великодня;
  • chassidus.ru – інформація про історію Великодня;
  • vorcuta.ru – все про історію Великодня;
  • spektr.info – про свято Великодня;
  • sr.artap.ru – стаття «Пасха» у кн.: Новітній словник релігієзнавства / Авт.-сост. О.К. Садівників, Г.В. Згурський; під ред. С.Н. Смоленського. Ростов н / Д: Фенікс, 2010.
ПавлоДата: Середа, 23.04.2014, 16:19 | Сообщение # 2
Пастор
Логин: Павло
Сообщений: 34
Репутация: 4000
Город: Долина
Ранг: Генералиссимус
Offline
Братику, а  тобі не здається, що Біблія нічого не говорит про Великдень? а лише про Пасху і вокресіння Ісуса Христа?

"...і щоб кожен язик визнавав: Ісус Христос то Господь, на славу Бога Отця!" (Фил.2:11)
АндрійДата: Середа, 23.04.2014, 20:00 | Сообщение # 3
Логин: Андрій
Сообщений: 96
Репутация: 10010
Город: Вигода
Ранг: Генералиссимус
Offline
В Українській культурі свято звучить саме так, як написано. У західно-слов'янських мовах назва свята перекладається як «Великаніч»: чеською Velikonoce, а польскою Wielkanoc. У болгарській (південно-слов'янській мові) подібно до української назви — Великден, а споріднені болгарам македонці називають це свято Велигден. У звязку з тим, що на теренах нашої держави свято з такою назвою вже існувало задовго до приходу християнства і символізувало перемогу світла над темрявою, воно отримало Біблійні мотиви,  але назва залишилася.
Тому не бачу проблеми.
Форум » Форум ЄХБ м. Долини » Обговорення на основі Писань » Що Біблія говорить про Великдень, Пасху? (Що Біблія говорить про ново завітню пасху, і її історію)
Сторінка 1 з 11
Пошук: